BRC

WYBIERZ SYSTEM BRC:

sequent32obd
sequent-plugndruve

SEQUENT 32 OBD jest najnowocześniejszym systemem sekwencyjnego wtrysku gazu w fazie lotnej przeznaczonym do samochodów 3- i 4-cylindrowych wyposażonych w sekwencyjny wtrysk benzyny. Jest on rozwinięciem bardzo dobrze znanego i sprawdzonego na rynku systemu SEQUENT 24.11 oraz SEQUENT 32 poprzez rozbudowanie możliwości technicznych jednostki sterującej, zachowując tym samym spójne komponenty oraz prosty montaż i programowanie.

Głównym elementem systemu SEQUENT 32 OBD, a zarazem innowacją w systemie, jest centrala gazowa SQ 32 OBD z wbudowanym microprocesorem 16bit 64MHz. Centrala ta posiada opcję podpięcia pod OBD, dzięki czemu możemy uzyskać odczyt parametrów korekcji mieszanki długoterminowej („Slow fuel trim”) oraz

krótkoterminowej („Fast fuel trim”). Podpięcie pod OBD daje nam możliwość precyzyjnego dostrojenia instalacji LPG bez konieczności stosowania dodatkowych testerów diagnostycznych. Dzięki szybszemu microprocesorowi współpraca zcentralą benzynową jest jeszcze lepsza, a tym samym zwiększają się możliwości programowania systemu.

System jest konfigurowany za pomocą programu BRC Calibration Tool. W SQ 32 OBD mamy pełne sekwencyjne przełączanie wtryskiwaczy gazowych. Centrala gazowa została wyposażona w następujące funkcje:

  • funkcja VSR – umożliwiająca dotryskiwanie określonej dawki benzyny podczas jazdy na gazie. Funkcja ta ma celu zabezpieczenie gniazd zaworowych przed wypaleniem szczególnie w samochodach borykających się z tym problemem.
  • funkcja Warm Up Injector – umożliwiająca podgrzewanie wtryskiwaczy podczas pracy na benzynie, przed pierwszym przełączeniem się na gaz – dotyczy to pracy na zimnym
    silniku.
  • funkcja START&STOP (samochód musi być wyposażony w tą opcję fabrycznie) – zadaniem jej jest redukcja zanieczyszczeń i zużycia benzyny – silnik uruchamia się na paliwie gazowym.

Dodatkową opcją w systemie jest możliwość awaryjnego uruchomienia silnika na LPG w sytuacji awarii układu benzynowego – ilość uruchomień została ograniczona do 5 razy.

Podobnie jak we wcześniejszych systemach typu SEQUENT zastosowano sprawdzone elementy takie jak:
Reduktor Genius MB lub Genius MAX wyposażony w czujnik temperatury wody, listwę RAIL z wtryskiwaczami nowego typu, cechującymi się bardzo dużą dokładnością oraz szybkością podczas wtryskiwania gazu wraz z czujnikiem ciśnienia i temperatury gazu, która jest mierzona w czasie rzeczywistym.
System może być montowany do samochodów z normą emisji spalin EURO V oraz EURO VI

Dzięki doskonałej integracji systemu brak jest różnic pomiędzy jazdą na gazie a jazdą na benzynie. Dodatkowo mamy pełną kontrolę nad emisją zanieczyszczeń.

System SEQUENT PLUG&DRIVE jest najnowszym i najbardziej rozwiniętym systemem gazu w fazie lotnej, przeznaczonym do samochodów z wielopunktowym sekwencyjnym układem wtrysku benzyny.

Powstał on na bazie znanych i sprawdzonych podzespołów rodziny systemów SEQUENT tj: reduktora Genius MB, wtryskiwaczy BRC wraz z listwą RAIL oraz przełącznika MICRO. Nowość stanowią: centrala gazowa PLUG&DRIVE oraz czujnik ciśnienia i temperatury gazu umieszczony na listwie RAIL.

Na szczególną uwagę zasługuje centrala gazowa PLUG&DRIVE charakteryzująca się bardzo dobrą komunikacją z centralą benzynową, umożliwiając tym samym odczytywanie szeregu ważnych parametrów takich jak: masa przepływającego powietrza, temperatura powietrza, temperatura płynu chłodzącego, obroty silnika, adaptacją krótko i długo terminowa mapy mieszanki paliwowej.
Dzięki tym danym centrala gazowa może bardzo precyzyjnie sterować całym systemem i dawkować LPG. Komunikacja centrali gazowej z benzynową pozwala również na odczytywanie i kasowanie powstałych w trakcie eksploatacji błędów. Funkcja umożliwia także selekcje tych błędów na “mniej i bardziej istotne” dla pracy silnika – o powstałych błędach informuje kierowcę migająca dioda na przełączniku Micro.

System SEQUENT PLUG&DRIVE wyposażony jest w następujące strategie: pracy na zimnym silniku, przyśpieszania, zwalniania oraz pracy w pełnym obciążeniu.

Nowością w tym systemie jest możliwość awaryjnego uruchamiania silnika na gazie. opcja ta została jednak ograniczona przez producenta do pięciu powtórzeń, uniemożliwiając jej nadużywanie. Funkcję tą można aktywować na nowo w serwisie.

System P&D charakteryzuje się bardzo wysokim stopniem zintegrowania sterowania wtryskiem LPG z fabrycznym układem zasilania silnika – jest on montowany w fabrycznie nowych samochodach różnych marek, na przykład: CHEVROLET, CITROEN, PEUGEOT.
Połączenie układów sterowania wtryskiem benzyny i gazu, umożliwia pełną kontrolę nad emisją zanieczyszczeń poprzez zapewnienie optymalnych warunków pracy katalizatora. System P&D spełnia normy emisji spalin EURO IV.

ZASTOSOWANIE:
Silniki benzynowe wolnossące oraz turbodoładowane, 3, 4, 5, 6 i 8 cylindrowe z wielopunktowym sekwencyjnym układem wtrysku benzyny.

ZAWARTOŚĆ ZESTAWU P&D:

Reduktor GENIUS MB, centrala sterująca P&D, elektrozawór gazowy Et98, okablowanie, przełącznik Micro, listwa Rail BRC wraz z zintegrowanymi czujnikami ciśnienia i temp. gazu, wtryskiwacze BRC, filtr fazy lotnej, przewody gazowe, przewód wodny oraz elementy montanowe.

FUNKCJE:
Samoczynne przejście z benzyny na gaz po osiągnięciu właściwej temperatury płynu chłodzącego. Pełna integracja centrali gazowej z benzynową.

NORMY:
System spełnia normy emisji spalin EURO IV oraz może współpracować z EOBD.

KONFIGURACJA:
Za pomocą komputera PC.

POLECAMY – PRODUKTY UZUPEŁNIAJĄCE

stopka_01
stopka-2
stopka-3
stopka-4